andlighet

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Svarta Damen...

Av Elin - 22 april 2012 14:02

 


Det finns inte så mycket skrivet om svarta damen. Men det jag har läst är att hon är ett blekt spöke i svart klänning och som vandrat osalig genom vår tid en längre tid. Överallt där hon dyker upp sprider hon skräck och fasa. Huuu... Och liksom vita frun så är det inte en enskild vålnad utan flera stycken som kallas för Svarta damen, men som kanske inte är lika poppis som sin spökvän vita frun. Men en gemensam nämnare på många av de svarta damer som irrar omkring är att hon har ett sorgflor över ansiktet.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sorgflor eller inte... Här är i alla fall några ställen där man kan stöta på den svarta damen:


På en träbänk på stranden i Limhamn, Skåne, brukar det sitta en svartklädd dam, som kallas för "svarta damen", och som stirrar ut över havet. Namnet fick hon för att hon alltid bar svarta kläder med ett sorgflor över ansiktet. Förmodligen sitter hon och sörjer något hon älskar...


Svaneholms slott, Skåne. När dörren slår igen omsluts man av ljud. Någon flåsar en i nacken och man står öga mot öga med Svarta damen med spetsflor över ansiktet. Även om hon tycks vara väldigt sällsynt så är hon lika tydlig som en levande människa när hon visar sig.


Herrgården Överås, Göteborg. Där svarta damen vandrar genom dess långa korridorer under sena nätter. Med svart klänning och blekt ansikte har hon dykit upp för att sen snabbt försvinna igen.


Men man får inte blanda ihop den svarta damen med svarta Madam, ni vet den där när man ska säga "svarta Madam, svarta Madam, kom fram" 3 gånger i badrumsspegeln och då kommer det att dyka upp ett kvinnoansikte....och hjääälp, så skriker alla och springer ut från toaletten helt vettskrämda..haha.  Ja, ni vet nog vad jag menar. Det är en helt annan sak och jag vet ingenting om hur det fungerar. Har aldrig provat och kommer nog aldrig att göra det heller.


Jag tycker det är magiskt med speglar, men jag vill inte se spöken i dem...




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2012 11:30

Hej alla ! Nu så kommer jag inte använda den här sidan mer tyvärr bara för att jag har en ny gilla sida på facebook som ni kan komma in och kolla på och gilla där inne :-) så gå in och gilla här Ghosts Secret heter gilla sidan .           ...

Av Elin - 17 oktober 2012 15:19

Av Elin - 3 maj 2012 09:23


               

Av Elin - 2 maj 2012 13:20

                    

Av Elin - 2 maj 2012 10:50

Ouijabräda    Ande kontakt är inget man ska leka med, utan var väldigt seriös. Många tror att Ouija och Anden i glaset är en lek, även här är det fråga om att ha kontakt med andar. Om man är oseriös ...

Presentation


Välkommen
---------
Hej, jag heter Elin...
Du är välkommen in här i min hemsida
och jag tackar för att du besöker mig och min blogg.
Skriv gärna i min gästbok

Sidan kommer handla om Andlighet och spöken och väsen :-)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards