andlighet

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Spöken

Av Elin - 2 maj 2012 10:34

Spöken


Spöken är det vanligaste namnet på andar som inte kan lämna denna värld av någon anledning,

de har ”fastnat” av någon anledning.

Det kan vara bero på en stark känslomässig bindning till något som finns kvar i den fysiska världen.


Dessa andar kan bli kvar på jorden i flera hundra år om de inte lyckas bli kvitt denna bindning.

Det är i sådana fall medier kan gå in och ”hjälpa över” dessa själar.


Egentligen är spöken inte farliga, det känns bara obehagligt,

oftast p.g.a den sorg eller ångest de bär på. Detta för att andar, likt människor,

 har en aura och när den auran som är ångestladdad kommer in i en människas aura så känner han/hon det väldigt tydligt.




Det finns de som påstår att för att ett mordoffer skall börja spöka krävs det att gärningsmannen varit särskilt

brutal samt att offret hinner få åtminstone kortvarig ögonkontakt denna.

Olycksoffer går vanligen sorgsna omkring och ojar sig över någonting som blev ogjort,

kanske en förlåtelse eller något liknande.

Vanligtvis är spöken bofasta till det ställe där brottet begåtts eller olyckan inträffat.


Vissa påstår i dagens samhälle gör att det uppstått nya sorters spöken.

Det handlar om den elektroniska utvecklingen som kan ge upphov till tro på spöken.

De moderna spökena angriper datorer, telefoncentraler och andra moderna uppfinningar

som överhuvudtaget inte fanns förr. Det kan röra sig om telefonsamtal som ibland inte kommer fram,

 går av eller att telefonen ringer en signal och sedan är tyst igen.

Datamaskiner fungerar vanligtvis utan problem, men ibland, till synes utan orsak, fungerar maskinen inte så som den gjort tidigare.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2012 11:30

Hej alla ! Nu så kommer jag inte använda den här sidan mer tyvärr bara för att jag har en ny gilla sida på facebook som ni kan komma in och kolla på och gilla där inne :-) så gå in och gilla här Ghosts Secret heter gilla sidan .           ...

Av Elin - 17 oktober 2012 15:19

Av Elin - 3 maj 2012 09:23


               

Av Elin - 2 maj 2012 13:20

                    

Av Elin - 2 maj 2012 10:50

Ouijabräda    Ande kontakt är inget man ska leka med, utan var väldigt seriös. Många tror att Ouija och Anden i glaset är en lek, även här är det fråga om att ha kontakt med andar. Om man är oseriös ...

Presentation


Välkommen
---------
Hej, jag heter Elin...
Du är välkommen in här i min hemsida
och jag tackar för att du besöker mig och min blogg.
Skriv gärna i min gästbok

Sidan kommer handla om Andlighet och spöken och väsen :-)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards