andlighet

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Mina spökhistorier!!!

Av Elin - 2 maj 2012 08:52

Lägenheten


Här i vårt område finns det en lägenhet som är hemsökt!!!

För några år sedan, fanns det en granne som alltid stod i sitt fönster och tittade ut.

 Helt plötsligt en dag, Kom det en volvo herrgårdsvagn  in på gården.

 Mannen hade dött, civil klädda männ bar ut honom på en bår,

 mannen hade legat några dagar död i sin lägenhet.

Det flyttade in en ung tjej med en liten flicka,

 vi märkte snart att familjen aldrig släckte ljuset på natten.

Lägenheten var tänd dygnet runt. En dag började jag och granntjejen prata,

jag frågade henne varför hon aldrig släcker sitt ljus på natten.

( Alltså hela lägenheten var alltid tänd.)

Tjejen sa tro inte jag är konstig men det finns döda som går igen i min lägenhet.

 Jaha, sa jag är det mannen som dog i din lägenhet för några år sen eller?

 Nja, sa tjejen. Det finns en kvinna där med som spökar.

Hon började berätta en massa hemska saker som hänt b.l.a när hon en dag stod och duscha,

 då kom hennes lilla flicka in i badrummet och sa,

"men  du kan väl inte ligga där i badkaret, när min mamma duschar "

den lilla flickan såg en kvinna ligga i badkaret" (tidigare fanns det en kvinna som dog i just denna lägenheten)

 Flickan kunde vid flera tillfälle sitta på sitt rum och prata med någon, men när mamma kom in var där ingen,

om mamman frågade flickan vem hon pratade med sa flickan" det är tanten mamma"

flickan beskrev tanten som att hon hade stort rött hår, tanten var ej snäll, sa flickan.

Tjejen sa att därför hon aldrig släckte ljuset var för hon en kväll skulle tända lampan då,

när hon stod i mörkret kände hon en hand. Därför hade hon tänt varje natt.

Min granne berättade också att om hon spelade rock musik i lägenheten så stängdes

bandspelaren av sig hela tiden men om hon spelade typ dans musik

hände inget!!! Spöket verkade gilla lugn musik...

Varje dag hände något konstigt i lägenheten,

Grann tjejen gick till en spå gumma och blev spådd.

Hon blev chockad när spå gumman berättade att dom var ej ensamma i lägenheten,

Att det fanns en man och en kvinna som ej ville vandra vidare till andra sidan.

Och var hon än fanns i lägenheten så var kvinnan sidan om henne.

Och att då spöket ej gilla hennes musik.

Spöket tyckte att dom inkräkta i hennes lägenhet och gjorde allt för att få ut dom där ifrån.

Spågumman rådde dom att tända, jag tror det var 7 stycken ljus som då skulle tändas i särskild ordning, för att då låta henne vandra vidare, och äntligen få sin vila.

Grann tjejen gjorde allt spå gumman sa....Men av andra hyresgäster att döma så finns ju spök kvinnan fortfarande kvar i lägenheten.

Grann tjejen gav ej upp, en dag gick hon till biblioteket för att kolla upp i gamla nyheter vad som kunde ha hänt i just hennes lägenhet.

Där upptäckte hon att en kvinna blivet mördad i just den lägenheten, dränkt i badkaret.

Grann tjejen hade berättat för sin pojkvän om allt men han hade aldrig märkt något konstigt, så han tyckte inte det var så läskigt.

Tills en dag han satt i deras vardagsrum och surfa på internet ,

Då fick han en konstig vind som som susade förbi bak om honoms nacke.

Han märkte att han ej var ensam i rummet. Sakta vände han sig om och bakom honom stod den döda kvinnan.

Killen blev vett skrämd.

Rusade upp och tog familjen med ut i från lägenheten och återvände aldrig till lägenheten igen.

Efter en tid så flyttade en ny granne in i lägenheten...Ganska synd om henne.

Hon visste inte vad som väntade.

I början kunde jag se att varje natt släckte hon ljuset i lägenheten. Men knappt typ en månad efter inflyttningen började ljuset  tändas varje natt igen .

Då förstod jag att hon märkt att hon ej var ensam i lägenheten.

Jag fick höra från andra grannar att hon skulle flytta på grund av att hon tyckte det var någon i lägenheten. Nu idag har det varit typ

5 stycken hyresgäster som flyttat in och ut i lägenheten.

Många av dom klagade på att det är någon som typ lagar mat vid natte tiden och någon som släcker ljusen i lägenheten.


Om du stöter på någon nattetid med stort rött hår

"Spring"



 



 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 26 november 2012 11:30

Hej alla ! Nu så kommer jag inte använda den här sidan mer tyvärr bara för att jag har en ny gilla sida på facebook som ni kan komma in och kolla på och gilla där inne :-) så gå in och gilla här Ghosts Secret heter gilla sidan .           ...

Av Elin - 17 oktober 2012 15:19

Av Elin - 3 maj 2012 09:23


               

Av Elin - 2 maj 2012 13:20

                    

Av Elin - 2 maj 2012 10:50

Ouijabräda    Ande kontakt är inget man ska leka med, utan var väldigt seriös. Många tror att Ouija och Anden i glaset är en lek, även här är det fråga om att ha kontakt med andar. Om man är oseriös ...

Presentation


Välkommen
---------
Hej, jag heter Elin...
Du är välkommen in här i min hemsida
och jag tackar för att du besöker mig och min blogg.
Skriv gärna i min gästbok

Sidan kommer handla om Andlighet och spöken och väsen :-)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards